Singgah sekejap…

Seperti yang kujanjikan… maka aku singgah sekejap utk. mengemaskini blog ini. Seminggu dan satu hari lamanya ia hanya sempat ku tatap dari jauh… tiada sapaan, apatah lagi sentuhan yang mampu diberikan dek kesibukan yang tiada kesudahan. 🙂 Alasan yang tak pernah serik utk. di sebut. 🙂
Tak per lah… bersusah-susah dahulu… bersenang2 kemudian. Insya Allah.

Sebenarnya… aku berniat utk. ‘announce’ sesuatu dlm posting ini… but for some reasons, I have decided against it. May be later… but by latest next week, Insya Allah :).

Lastly, from La Tahzan:

” Satu pondok yang dibuat dari kayu, khemah yang dibuat dari kain, dan roti gandum adalah lebih mulia, selagi kita mampu menjaga kehormatan kita, daripada istana yang bagus, taman yang rendang namun dipenuhi dengan keresahan dan kebimbangan.

Ujian itu tidak ubah seperti penyakit, apabila tiba masanya nanti pasti akan sembuh. Sesiapa yang terburu-buru untuk membuangnya maka keadaan tubuhnya semakin lemah dan semakin parah. Begitu pulalah dengan musibah dan ujian, apabila tiba masanya nanti akan hilang bersama bekas-bekasnya. Sebab itu kewajipan orang yang mendapat ujian adalah bersabar, menunggu datangnya jalan keluar, dan sentiasa berdoa.”

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: