Pisang itu untuk apa?

Jumaat lepas balik Kelantan. Jumpa Adam dan Ummi nya. Untuk mendapat masa yang optimum bersama mereka, aku naik flight saja. Malas nak memandu.

Jumaat tu juga buat majlis bercukur Adam. Lepas asar. Sampai waktu nak bercukur. Mak bagi aku satu dulang. Ada pisang? Gunting itu semua orang tahu. Kurma dan kismis itu aku kata munasabah. Asam dan garam itu aku boleh agak. Cincin perak pun nak? Jadi hari itu, Adam dapat rasa cincin perak, kurma, kismis, air zam-zam, asam dan garam di bibirnya. Nasib baik Tok Cik tak sentuh pun pisang tu! Selamat anak aku, kalau tak kecik-kecik dah makan pisang 😛

Lagi gambar Adam klik disini: Adam (110606-230606)

3 Respons

  1. hahaha..lawak2..eh apsal tinggalkan uminya di kelantan?? bawakla ke kl…susahla duduk berjauhan…rindduu rindduuuann nanti 😀 !!~

  2. yer … yer, pisang tak baik utk kesihatan sebab molekul seratnya yang agak besar 🙂

  3. hainey… minggu depan nak bawak adam & ummi nya balik KL. jemputlah ke rumah nanti 🙂

    kamal… masa mung cukur dulu, mung dapat apa yer?

Tinggalkan Jawapan

