Ketawakan Mahathir

Hishamuddin Rais menulis kenapa beliau sedang mentertawakan Mahathir pada ketika ini:

Perasaan ini ialah perasaan gembira – saya begitu gembira dan cukup senang hati apabila melihat apa yang sedang terjadi kepada Mahathir Mohamad pada ketika ini. Saya tidak dapat menyorokkan kegembiraan ini. Tidak mungkin. Kenapa saya perlu berbohong dan tidak ketawa terbahak-bahak apabila melihat Mahathir Mohamad dalam kesesakan. Pernah disurahkan di Hollywood – ‘saya bukan sahaja gembira kerana berjaya mendapat oskar tetapi saya juga ingin melihat orang lain gagal…’ Ha ha ha.

Saya gembira kerana saya percaya terhadap hukum karma. Apa yang sedang terjadi kepada Mahathir Mohamad ini adalah hasil perbuatan dirinya sendiri. Kalau ada insan yang diberitahu bahawa getah ipoh itu adalah racun tetapi dia masih ingin memakannya maka tidak ada apa yang boleh kita lakukan, hanya kita sama-sama bergotong royong menggali kuburnya.

Mahu tumpang sekaki? Baca:

Mahathir dan labu-labinya

Tinggalkan Jawapan

