[Buku]: The Colour of Law

Adakah anda peminat novel-novel John Grisham? Adakah anda telah membaca kesemua novel beliau?Aku mula membaca buku-buku beliau ketika di sekolah menengah. Terima kasih kepada Noor, kakakku yang memperkenalkan aku kepada karya Sidney Sheldon dan juga Grisham. Itu 8 tahun dulu barangkali, kini aku sudah membaca semua buku Sheldon dan hampir semua buku Grisham. Hanya Skipping Christmas, The Bleachers dan yang terbaru, The Innocent Man; buku Grisham yang belum aku baca.

Pagi tadi, selepas sahur, aku berjaya menghabiskan membaca The Colour of Law, karya Mark Gimenez. Aku membeli buku ini, kerana di kulit depannya tertulis: ‘The next Grisham’ – The Times.

Dan buku ini tidak mengecewakan. Mengisahkan seorang peguam yang berada di puncak kejayaan di Dallas, berada di persimpangan, di antara mempertahankan kemewahan gaya hidup beliau, atau mengorbankan segala-galanya untuk memberikan keadilan kepada seorang wanita berkulit hitam, pelacur dan penagih heroin yang dituduh membunuh anak seorang Senator (dan bakal Presiden) Amerika Syarikat. Apakah kesudahannya?

Beli buku ini di Tok Mudin’s aStore.

Tinggalkan Jawapan

