Altantuya

Andai anda seorang yang mengikuti rapat kisah pembunuhan wanita Mongolia, Altantuya Shariibuu, anda perlu baca entri-entri di blog ini.

Jangan terkejut. Cerita ini lebih menarik daripada novel-novel penyiasatan remaja yang kita selalu baca masa kecil-kecil dulu. Malah lebih real daripada novel-novel John Grisham.

Mulakan kembara imaginasi anda di sini.

It was also established that the record of her entrance into Malaysia on October 6, 2006, was erased from the Malaysian border control database, further pointing to high-level involvement in and careful preparation for the murder. 

Jeng jeng jeng…

Advertisements

40 Respons

  1. [begin sarcasm]
    andaikan saja kedua-dua cerita ini dan yg dilaporkan oleh media tempatan tak betul, aku lebih suka yg ni. yg media tempatan buat tipikal sangat – ada hubungan sulit (dgn model pulak tu – teramat tipikal) … tak boleh ke ada hubungan sulit dgn PTD ke, ataupun paling2 cikgu tadika, lepas tu yg pompuan datang cari, takut bocor, bunuh. cerita taraf gerak khas … 😀

    yg ni ada thriller sikit, konspirasi pun ada. paling koman pun dapatlah taraf sydney sheldon …
    [/end sarcasm]

    dikala kita melihat US melakukan kezaliman ke atas negara yg lemah, adakah kemungkinan *kita disini juga turut menzalimi negara yg lemah daripada kita ?

    * takrifkan kita sesuka hati anda.

  2. sapa yg akan menang din?

  3. Kamal, *kita = najib?

    Pakchik, cerita ini bukan cerita stereotaip yusof haslam. Agak sukar untuk diagak siapa yang akan menang di dunia ini. Tapi kita yakin, yang haq akan menang di akhirat kelak!

  4. tak sabar nk tunggu ending kes berprofile tinggi nie….

  5. tp aku dgr2 cite lh pasal altantuya ni perisik..sebab 2 lh dia kena bunuh cam 2,dibom sbb nye ade cip dlm badan dia..hanya dgn bom saje leh buat benda 2 musnah…satelit leh kesan cip 2…
    aku pn x tau beto ke tidak cite niii…

  6. najib razak kawan baik dengan razak baginda kawan baik dengan altantuya !

  7. Saya memang terlalu meminati case ini kerana ia telah berlaku pada 10 hari terakhir bulan ramadhan yang tersangat mulia.

    Sebab saya nak tengok apa Allah (SWT) akan tunjukkan kepada kita semua tentang kes ini. Pembunuhan kejam yang dibuat oleh orang Islam kepada perempuan yang mengandung yang mungkin juga islam.

  8. well aku mcm dah boleh agak dah hukuman duniawi ni.Biasalah macam yang lepas2 cuma bersandarkan kuasa dan Rm…..semata2.pengajaran utk orang standard mcm kita2 ni jangan jadi pak turut kpd depa2 tu.Tapi boleh ke terlepas kat akhirat nanti???

  9. aku sebagai sorang rakyat Malaysia yg beragama Islam amat kecewa dgn perbuatan golongan Islam yg melakukan dosa2 sebegini..mmg menghampakan! mereka patut masuk neraka..amat memalukan, memandangkan aku pun org Islam! biasanya org Islam yg rogol anak kandung sendiri, rogol anak org lain, bunuh org secara kejam

  10. razak baginda..
    aku akan gantung leher eng kauu
    saammpaiii mammpuss

  11. apa apa pun kt tengok video nanti pada masa akan datang

  12. saya sebagai seorang rakyat malaysia amat berbangga atas kes yang berlaku seperti ini kerana malaysia menjadi tempat untuk orang berbunuh-bunuhan sesama manusia. antara malaysia dan mongolia.

  13. apa la mugen nie.tapi aku setuju ngan dia sebab malaysia jadi tarikan pelancong dari seluruh dunia.keropok mak aku pun banyak dah laku orang mongolia yang beli.hehehe

  14. sy jg mngikuti perkembangan kes ni,ttp dsini sy setuju dgn pndgan hamba Allah.cuba kita tgok backgroung altantuya 2,dia boleh mnguasai 7 bhasa asing, ayahnya pula seorg profesor ttp x leh bbhasa inggeris..pelik bukan..or pura2 x tau (byk y mngelirukn)…
    negara Monggolia jg merupakan negara komunis…sy bukan sokong razak n kwn2nye ttp sy sbg rakyat m’sia n sygkn negara m’sia..
    cuba kita pikir knapa altantuya diletupkn dgn cara bgitu,msti ade sebabnye…sape y lakukan anggota Unit Tindakan Khas kn…

    y selebih nya kita sama2 pikir lh…
    jgn lh kita trlalu emosional….
    sy tidak mnyokong mana2 pihak ttp sy sayangkn negara MALAYSIA…

  15. malaysia = aman makmur

    monggolia = pergolakan politik (komunis)

    najib razak = TPM Malaysia

    razak baginda = penganalisis politik

    altantuya = model sambilan,mnguasai 7 bhs
    asing, pernah bekerja dgn
    RUSSIA,or as…….????

    dr. sharibuu setev = bapa altantuya, profesor,
    x tau cakap inggeris, camana
    leh jd profesor?????

    C4 = digunakan oleh UTK utk
    meletup altantuya

    UTK = sape UTK ni?

    nape altantuya diletupkan?ape dlm badan altantuya 2?

    sape altantuya y sebenarnye????????

    apakah tanggungjawab kita sebagai rakyat malaysia pulak?

  16. pening gak duk pikir nih!!!!

  17. x rugi kalu pikir pun,utk kbaikan semo pihak.lgpn kita dh nk sambut kmerdekaan y ke-50thn x mustahil ade y cemburu melihat keamanan n kemakmuran negara kita.cuma kita kena berfikir secara rasionallah jgn tau kesian2,simpati2.akhirnya diri sdr y merana.pelancong2 y melawat m’sia 2 x smestinya beto2 pelancong.’jgnlh menunding jari sekiranya kita x pasti ape disebaliknya’.sendiri mau ingat lh!

  18. entahla…

  19. DER CTER BARU LAGI KER.. POST LA KAT SINI

  20. Hmm…mmg pening pun bile duk pk psl kes yg plg k0ntroversi di abad ni.Kes ni mcm g0reng pisang panas.Hari2 bkk paper nmpk kes ni,bkk tv ade kes,bkk radi0 pn ade kes ni.Mmg pening r N saspens r nk tahu ending cite realiti ni.Ape2pun tggu dan lihat jelah nnti.Allah pasti akn bersama org2 yg benar.InsyaAllah..

  21. huhuhu…ape kes sbenarnye dgn minah nir ek..aku pn x th nk ckp cmne..tpkan altantuya 2 cun jgk ek..tp btl ke dia ni perisik??aku rase btl r..cz xkan org senang2 nk kill dia 2..dripd rhsia 2 smpai kt negara org,lbh baik berjage2..huhu..ape2 pn klu ada cter terbaru kongsi2 la ek..

  22. klau tk ada apa2 mungkin takkan berlaku kes ni. Benda dah jadi. Adakah ia mlibatkan kerajaan malaysia? siapa yg bertanggungjawab?

  23. Apa lah lu orang….orang pandai kat negara lain bukan semestinya pandai cakap bahasa Inggeris…semua terpulang kepade “environment” disana…. Student uni kita sekarang ni pun bukan baguih speaking sangat…apa depa cakap, kadang kadang aku pun tak paham, broken english habih.

    Utk kes pembunuhan ni, aku pun tak tau. Tapi sebagai orang yang berpengalajaran dan beriman, kalau lah Altantuya betoi betoi jahat pun, jangan lah dibunuh. Malaysia ni kan ada undang undang. Atau mungkin yg jahat sebenarnya tu kat msia dan berprofil tinggi…sekarang takut malu dan nak cover image sebelum terlambat. Kita wait n see…..

  24. x kisah lh y ptng rahsia negara tjaga.mmg patut dbunuh sekiranya dia mmg membahayakn negara.kita ni kalu org asing suka sgt bg muka.rakyat kita kalu kena lebih teruk dr altantuya kena.sblm kena bunuh kena seksa lgi.apa2 pn kita doakn negara kita aman n makmur,slmt sntiasa hendaknya….

  25. hahahaaa…lawak betoi org y cipta gambar ni.adoiiii…ade ke patut gi buat super impose gambar altantuya,razak n najib mkn smeja…dh lh gambar hitam putih….mmm ape nk jd niii…

  26. tgok mcm marah smua dgn apa jadi..cuba kau orang agk sendiri …apa akan jadi azilah,sirul,razak dan ###

  27. mmmm…aku pn dh tgok pic 2,nmpak sgt dipalsukn.x patut,kalu ye pn nk marah jgn lh fitnah org smpai mcm 2,ketara sgt beza nya.ingat org semo ni mata bute ke..x leh nk beza y sbenar or palsu…nmpak sgt wajah najib tgh berucap,wajah razak baginda pulak tgh bcakap dgn fmily dia,gambar altantuya pulak gambar pelakon korea….mmm pandai beto org y wat gambar ni.

  28. Yang pastinya, ahli politik di Malaysia kebanyakannya, penipu, korupsi dan kaki betina. Dia main sapu saja….sedar saya dlm hal ini bermula dgn Rahim Thamby Chik,,,Najib pun ada kes dulu dgn Z…Z. dan ramai lagilah…
    Orang baik2 dalam politik bukan ada tempat…di fitnah liwat dsbnya.

    Nasib baik tuhan bagi pada kita Pak Lah tapi orang mcm tu dimenyesali pula Pak Mahathir kepala penipu itu…apalah akan jadi Malaysia ni ye??

  29. hai blue…mak ngko jual kopok ke???aku pn nak jgk arrr…puloh rial ek….hahahaha…..

  30. mcm2 yg aku dgr psl kes nie….
    apatah lg melibatkan TPM, tapi…janganlah smp letupkan org….
    Malaysia kan ngr aman…..pasti memberi imej yg buruk….
    aku arap org2 yg bersalah akan terima balasan-Nya kelak.

    pEAce MaLAysIA !!!!!!!!!

  31. aku stuju dgn minah report

  32. aku rasa tak patut diletupkan. masih ada cara yang boleh dibuat…cara letup2 ni zalim betul la…

    aku rasa mesti ada ahli politik terlibat sebab kes ni berprofile tinggi…

    yang lain…no komen..

  33. nampk sgt 2 gambr tampal…kot ye pn nk fitnah org,buat la btl2..eee…sia2 blajr tinggi2..aku tgk gmbar 2 menyampah tul..

  34. x silap aku lh ade rencana mngenai kegiatan perisikan tp aku lupa lak kt channel mane.adelh dicitekn ttg org nk jd perisik ni kena brani ambik risiko lh.contohnya dri sdr kna jd bahan ujikaji dulu.misalnya letak cip dlm badan n boleh rekod segala perbualan.hanya dgn satelit je leh kesan,byk lglh cara y dtunjukkn.salah 1 cara utk hapuskn cip x lain n x bukan lh,kena bom 2 je.tp dlm kes ni aku x tau lh.tp byk gak org prkatakn y altantuya ni perisik,beto or tidak aku x tau.tp kalu pikir secara logik mesti ade sbb knape dia diletupkn….entah lh labuuuu….

  35. sbenarnya aku malas dh nk ikut kes2 camni.skrg ni cuma aku dok pikir kalu lh negara brperang agak2 anak2 muda kita ni masih ade ke smgat patriotik.maaf ye kluar dr tajuk asal..heheheeee…mane lh tau kot2 jual negara.
    mintak jauhhhhhh

  36. dunia semakin mengakhiri zamannya..

  37. masih banyak dosa yang belum terampun

  38. Apa smua ni..

  39. kite doa banyak-banyak pd Allah, moga-moga org yg berslh2 pst akn dtnjk’nnye…sebagaimn satu Mfhum KalamNYa, stp penipuan itu pst Kn trslgkr jua…..

  40. betul cakap aried nie……….saya menyokong seratus /100 untuk i2…..hehehehehhehe

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: