Bantu

Alangkah baiknya jika mereka ini semua dikerahkan untuk membantu mangsa-mangsa banjir nun di sana. Denggi bakal mengancam, boleh membunuh. Lebih bahaya dari protes bersenjatakan kain berconteng.

Atau mereka inilah yang dikatakan Hang Tuah moden?

Advertisements

5 Respons

  1. ini HANG TUAH?

    Wo wo.. ini HANG SIAL din.

  2. kesetiaan yang membuta tuli (Hang Tuah) atau memang itulah periuk nasi mereka (macam kita juga) yang tak seberapa? adakah mereka punya pilihan?

  3. Hang Tuah..? Saya tak suka Hang Tuah!!! Saya lebih suka Hang Jebat. Walaupun dia dikatakan ‘pemberontak’, dia lebih baik daripada PAK TURUT yg mengekor secara membuta tuli. At least, Hang Jebat ada reason utk ‘membalas dendam’!! Hang Tuah ada apa???

    jawapan:- Rupa (mungkin) – sebab tu ada nak dara muda cinta separuh mati ngan dia. Kekuatan: barangkali – itupun ada keris taming sari! kuasa: ntah – ada kuasa pun kena fitnah gak, jadik org buangan! Harta:- kedudukan beliau sebagai laksamana belum cukup menjamin kekayaan seperti ‘laksamana’ di alaf baru ini! Jadi apa yg boleh dibanggakan dgn beliau? Yg pasti kata2 kebanggaan beliau dan mungkin rakyat Melayu hari ini —> Takkan Melayu Hilang Di Dunia! (sebenarnya kata2 itu mungkin sudah “LAYU”. Masya Allah!!

    * Maaf Tuan Rumah sebab banyak sangat menyebok di sini! Peace!!

  4. adikyah, Tok Mudin suka Hang Li Po.

    * silakanlah menyebok selalu. meriah sket!

  5. entri ni macam zizie ali punya. Memang mereka buat karena tugas, tapi, kenapa nak pukul sampai berdarah-darah, belakon saja tak leh? Belasah orang macam deme tu dah curik harta makbapak dia je.
    Utk mangsa banjir, dah ada sukarelawan din, dan lagi, ada kes askar mintak duit utk selamatkan mangsa banjir. gila sungguh.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: