Boikot

BA (PAS dan PKR) mengumumkan untuk memboikot PRK Batu Talam.

Anda setuju atau tidak? Gimik?

Aku???

[Kemaskini] A Kadir Jasin kata PAS bacul kalau teruskan rancangan boikot:

Ia bukan sahaja akan memberi laluan mudah kepada Barisan Nasional tetapi lebih daripada itu merampas hak asasi pemilih kawasan itu. Sekali gus mereka menghampakan 2,653 pengundi yang memihak kepada mereka pada pilihan raya umum 2004.

Jika Pas, PKR dan parti-parti pembangkang lain terus dengan rancangan boikot mereka maka jelaslah mereka tidak menghormati hak asasi pemilih dan mereka keliru mengenai prinsip dan tanggungjawab.

Pengundi tidak bersalah. Mereka tidak ada masalah dengan Pas atau PKR. Masalah adalah antara Pas, PKR dan SPR. Pas dan PKR mendakwa mereka tidak percaya kepada SPR.

Advertisements

9 Respons

  1. Baru jer baca pasal mende ni tadi kat suatkaba. Tak tau la nak komen apa lagi sebab berita lom sahih lagi yg sebenaq2nya depa nak bertanding ka dak. Ntah2 lepas nih bertanding gak kot. Tak payah la boikot2, rugi plak nanti. Tp confirm ka depa betoi2 boikot. Ka acah ja kot? Gimik? Boleh jadik juga. Agak2 brader din, betoi ka dak 😀

  2. Entahla adikyah, Tok Mudin tak gheti nak agak-agak. Assume nothing, especially in politics.

  3. itu saja bikin gempak. Itu strategi pulitik, supaya orang lebih buka mata pasal SPR dan seribu satu penipuannya.

  4. kadir jasin has one point, but PAS and PKR has many points. if you haven’t involve in election, especially on the opposition site, better you try and feel the heat. you get what suppose to be the official voters name and IC, but when the D-Day come, you found out that the SPR’s list is different. during 2 am in the morning, buses arrived from nowhere carrying BN’s “supporters”, 2 or 3 days before the election day. in a blink of eyes you see the million ringgit pour unlimited to the poor citizen.

    not to mention using government fund and facility to campaign for the BN which is totally illegal. oh did i mention corruption, sorry, you are not allowed to say anything about the contestant. politik wang, judi, arak, kelab malam you name it, they are taiko for all of these. did the public know? certainly not. and what the rakyat know, pembangkang pengkhianat, pembangkang fikiran sempit, pas jual syurga, PKR parti kopi segera. how the rakyat know? RTM, TV3 and all the radios, billboard, newspapers even khutbah. not to mention van jabatan penerangan are fully mobilize to campaign for BN.

    specifically, lots of fitnah about the oppositions gunned but no change of defense given. all the petition to the SPR after the election is rejected because of technical reason. the actual issues have never been looked at. phantom voters are common, undi pos should be rename as undi BN.

    these are only a fraction of what the opposition faced. the boikot decision is made based on the recent statement by SPR chairman that our election is never been free or just. this action also to show to the world that there are something wrong because our govt use the excuse that opposition participate in the election, means oppositions are satisfied. hopefully the world will dig on malaysia election practices and pressure the govt to correct it.

    may allah bless u.

  5. Pakchik, itu memang strategi politik. Tapi adakah ia strategi yang betul? Wallahua’lam.

    Abang Rahimi, panjang nya. 🙂 Terima kasih. Pandangan saya dalam entri selanjutnya di blog ini.

  6. Kadir Jasin bercakap seolah olah dia masih lagi bergaji dengan kumpulan NSTP, masih terbawa pandangan senget sebelah yang tidak logik.

    1. memberi laluan mudah kepada Barisan Nasional….Laluan mudah itu sentiasa ada, samada pembangkang sertai atau tidak kerana sudah sekian lama proses demokrasi dan amalan menjelang pilihanraya tidak demokratik.

    2. merampas hak asasi pemilih kawasan itu……pun tidak logik kerana yang merampas hak asasi itu bukan tidnakan pembangkang tetapi amalan yang no (1).

    3. tidak menghormati hak asasi pemilih dan mereka keliru…juga tidak logik kerana yang keliru lagi mengelirukan ialah hujah dan analisis seorang wartawan veteran seperti Kadir J yang sepatutnya memberi kupasan yang masuk akal dan bersikap neutral dalam tulisannya.

    4. Masalah adalah antara Pas, PKR dan SPR.…..lagi lagi salahkan pelakun, sedangkan skrip pelakun masih yang itu itu. Ubah skriplah, baru tau siapa salah!

    TokMudin, saya sudah lama boikot baca tulisan Kadir Jasin, apa lagi dekat pilihanraya, entah bilah musim ini datang, sasaunya menjadi jadi.

  7. Pak Rastom, terima kasih atas kunjungan dan pandangan. Bernas sekali logik-logik tuan!

  8. […] 12, 2007 · Filed under Politik Tindakan PAS dan PKR mengumumkan boikot terhadap PRK Batu Talam mengundang pelbagai reaksi. […]

  9. Assalamualaikum wbt.

    Eloknya PAS boikot PRU 2007 atau 2008 kalau SPR dok lagu tu saja. Khas untuk DUN Kelantan, dilewatkan pembubaran DUN Kelantan & baru ada pilihanraya & kayo le penyokong BN Kelantan.

    Saya amat kuatir dengan pendokong PAS yang terdiri dari pejuang yang menegak negara Islam. Adakah PAS mampu menahan mereka melakukan tindakan bukan demokratik? Adakah kita sanggup menjadi seperti Selatan Siam?

    Persoalan2 yang perlu difikirkan????

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: