Sembelih

Oleh kerana aku ini bertamadun, tidak seperti segelintir penduduk pangsapuri tempat tinggal aku yang tidak tahu membezakan antara tangga dan tong sampah, maka aku berjalan hingga hujung blok untuk membuang sampah. Sampai di hujung blok, ada 4 kanak-kanak sedang berbual-bual di dalam gelap. Dua lelaki dan dua perempuan.

‘Hah! Dating ke?’, aku.
‘Taklah bang, borak-borak je’, Boy A.
‘Borak apa malam-malam ni, balik buat homeworklah’, aku.
‘Ni dia ni, gatal nak kahwin dengan kakak dia tu’, Boy A menjawab sambil menunjuk ke arah Boy B dan Girl  B.
‘A’ah, esok nak kenduri’, tambah Girl A.
‘Ya ke, berapa ekor kau nak sembelih?’, layan aku.
‘Lapan’, jawab Boy A.
‘Abes kau punya tu, dah sembelih ke belum?’, aku.

‘Har har har!’ tawa berderai. Girl A terguling-guling.

(Hahaha, dia orang tak tahu yang aku ini Tok Mudin! Har har har!)

19 Respons

  1. “ptbhhhh!” ha ha

  2. wahahahaha… lawak paling kelakar awal tahun 2007

  3. har har har! jangan terguling macam budak itu dah ler…

  4. hikhik…

    kamu… err…

    err…

    bukan paedophile kan?

    haha…

  5. hehehe…
    tiba2 teringat satu filem…
    “Kalo tok tak nak potong, biar saya yg potong sendirik…”
    KAH!KAH!KAH!

    budak2 skang nih, kalo bab2 macam tuh [macam tu la] suka ngikut sangat. Mungkin terpengaruh kot [especially tv]

  6. Pakchik, uih… tidak sama sekali. Aku hanya seorang dari spesis yang semakin pupus. Orang sekarang lebih suka cari spesis yang berpakaian putih untuk ‘disembelih’. Lagipun, sekarang orang boleh ‘sembelih’ sejak lahir lagi. Hahaha.

    Adikyah,ya, orang sekarang suka dipotong! Hahaha.

  7. din, ada baca akhbar wasilah?
    cadangan aku supaya guna pengimbas cap jari tu, diterima PAS, dan mereka usulkan kepada SPR, sambil berusaha untuk buat program yang buleh digunakan untuk tujuan itu.

    Penat aku ngemailkan cadangan tu, last sekali, aku usulkan kat mesuarat cawangan pas kat kampung. Aku suruh tokei kedai kupi yang selalu ada dalam entri aku yang lama-lama tu.

  8. Pakchik, akhbar wasilah tak baca. Tapi pasal guna cap jari tu, ada terbaca, rasanya di harakahdaily.

  9. uih-uih!
    adam dah sunat?

  10. kak hany, adam belum lagi. hehheh! 🙂

  11. lawak-lawak…..
    tak sangka … cempedak menjadi nangka..
    bleh tahan mulut c muding nie…
    hehehe..hehehe…

  12. Hm.. apsal xdok entri ari neh? jadik macam pok’chik gak ker? Ooo… ntah2, pok’chik tu Tok dan Tok adolah pok’chik ngeh ngeh ngeh…. hapdet la tok…. 😀

  13. niza, kenapa dengan mulut aku?
    adikyah, pokchik adalah pokchik, tok mudin adalah tok mudin.

    Senyapnya kami serentak adalah kebetulan semata. Tapi jangan risau, entri seterusnya bakal menyusul 🙂

  14. uiks… betul ke Girl A tuh gelak sampai guling2? dasattt…

  15. uiks… betul la, sambil tepuk-tepuk tanah lagi. budak-budak…. 🙂

  16. zmwykdn iawuqkndx sdmxzlcf ermiup tnysbah egbz napbg

  17. Useful site. Thank you!!!

  18. Useful site. Thank you!

  19. Nice site. Thank you!!!

Tinggalkan Jawapan

