Hairan, sensasi dan kelakar

Yang Hairan:

Negara mahu contohi model pentadbiran Madinah
MADINAH 26 Feb. – Malaysia mahu mencontohi model pentadbiran Madinah bagi melahirkan lebih ramai kepimpinan intelektual Islam, kata Datuk Seri Najib Tun Razak.

Tok Mudin:  Sekali baca, terkejut. Wah! Nak kata ‘Baguslah’ tapi… entahlah! Jangan cakap sahaja Datuk Seri. Banyak nak kena buat tu!

Yang Sensasi: 

Larangan rasmi siar Sensasi TV3
KUALA LUMPUR 26 Feb. – Rancangan Sensasi terbitan TV3 tidak lagi dibenarkan bersiaran sama ada secara langsung mahu pun rakaman.

Tok Mudin: Sensasi bila rancangan Sensasi yang sengaja cari sensasi dah tak sensasi lagi.

Yang Kelakar:

Rakyat Kelantan serik di bawah pemerintahan Pas
KEMAMAN 26 Feb. – Rakyat Kelantan sudah serik berada di bawah pemerintahan kerajaan Pas sejak hampir 16 tahun lalu, kata Menteri Penerangan, Datuk Seri Zainuddin Maidin.

Tok Mudin: Kelakar tengok gelagat orang bodoh. Sejak bila Mamak ni jadi jurucakap orang Kelantan? Orang Kelantan tak bodoh macam kamulah! Kamu jadi jurucakap untuk orang-orang bodoh ajalah!

Advertisements

5 Respons

  1. rakyat kelantan tobat tak nak undi pas lagi… haha..
    rakyat malaysia, tobat taknak Booking Neraka lagi!!

    itam ni rasa dia pandai sangat kot. itu la, kalau rakyat meleshia ni nak tukar kerajaan, buleh kita tengok BPR borong orang ramai-ramai. Sungguh.

  2. padanmuka dengan sensasi tu. Elok tibi3/4 tu buang juga pengacara bodoh yang ketawa dengan ucapan betina tua nak mampos tu.

  3. Pakchik, ya ya! haha!

  4. mudin001 said…

    Tuan Penarik beca,
    Saya sekadar ingin bertanya, adakah Indeks Keselesaan itu berkadar terus dengan harga minyak, harga tol dan lain-lain barang?

    Kalau ya, tepatlah saya rasa indeks itu.

    Sekadar bertanya 🙂

    dari ~penarik beca:

    yg pertama dan penting sekali, kutu ni bukan Tuan. Bila kutu ni dipanggil Tuan, dia rasa nak tercirit-birit. Tak tahan daulat!

    Tolong la!!

    Harga minyak, harga tol dan lain-lain barang adalah sebahagian dari Indeks Keselesaan.

  5. Yang hairan:
    Bukankah kita adalah negara Islam. Apa? Selama ni kita bukan negara Islam ke? Apa? Apa?

    Yang Sensasi:
    Bila mereka gelak, maka syaitan2 pun turut gelakkan mereka. Dan mereka adalah syaitan itu! Sensasikan?

    Yang Kelakar:
    kah kah kah . . . patutlah sampai sekarang Tok Guru dan kerajaan PAS tak pernah tumbang di kelantan. Rupanya sebab org kelantan tak suka dan sudah serik…?
    Aiyaya . . kalau jumpa ular dgn si itam tuh, katok jer si itam tuh dulu. Cakap tarak serupa bikin!

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: