Gerhana bulan

[Imej oleh Utusan]

Tahukah kamu fenomena gerhana bulan telah digunakan oleh ahli-ahli pelayaran Cina untuk menentukan longitud sesuatu tempat dengan tepat pada awal kurun ke-15?

Mahu tahu bagaimana? Sila baca buku 1421.

9 Respons

  1. malas

  2. ya, ya… aku tahu!
    ‘Bangsa kita…bangsa Melayu, bukan bangsa yang kalah, cuma bangsa yang tak tahu’
    -Lokman, watak utama dalam novel Hujan Pagi (A Samad Said)

    ya, ya… aku tahu!
    ‘Bangsa kita…bangsa Melayu, memang bangsa pemalas’
    – aku. Hahaha!

  3. weiii sumee melayu..bangkitlah…kita ni macam telah dijajah oleh india n cina…bersatu semua…

  4. naim, ada apa dengan india, ada apa dengan cina, dan…dan ada apa dengan melayu?

    oh ya, aku tahu…aku tahu. Bangsa kita bukan bangsa yang kalah, cuma bangsa yang tak tahu…dan pemalas!

  5. ekk??? tapi saya xmalas punn..rajin jerrr

  6. macm mane gerhana bulan leh jadik yeek…?

  7. macm mane gerhana buln leh jdi yekkk….?

  8. abg mudin leh ki kenaln x?

Tinggalkan Jawapan

