Laptop

Aku menutup minggu lalu dengan keletihan yang amat sangat.

Dan permulaan aku untuk minggu ini juga kurang baik. Sampai di tempat kerja pagi semalam, buka laptop. ‘No disk error’ terpapar pada skrin. Hitam sahaja. Gelap! Bullshit! Harddisk rosak.

Aku bergegas balik ke pejabat. Terus ke IT Dept. Laptop dibedah. Harddisk dikeluarkan. Semut yang keluar! Ya, semut telah mengjahanamkan harddisk laptop aku. Habis! Aku tanya bila boleh siap. Approval untuk beli harddisk baru mungkin lambat, katanya. Ceh! RM 200 untuk harddisk baru pun lambatkah? Aku terus pergi jumpa big boss aku. Dia usahakan cari laptop lain untuk sementara. Dapatlah sebiji.

Aku balik ke Radio Commander.  Buka laptop. Cuba install semua aplikasi yang aku perlukan untuk buat kerja aku. Ceh! Tak boleh. Aku bukan administrator untuk laptop itu. Bengang! Habis sehari aku sia-sia.

Aku balik rumah dalam keadaan mental kepenatan. Aku tidur sahaja. Hujan lebat di tengah malam. Ummu Adam kejut suruh angkat kain baju diluar. Aku buat ‘donno‘ aje.

Hari ini, aku kerja, menggunakan laptop Ummu Adam. Terima kasih sayang 🙂

« »

4 Respons

  1. cis dah la tak angkat kain, dpt laptop pula cis!

  2. oit oit, kalau pun penat sangat, jangan cecuba nak guna bola golf ye.. hahaha…

  3. kalau suruh angkat kain pelikat, mesti laju je..

  4. KB, hahaha… itu namanya lelaki 🙂

    Pakchik, itu pun lelaki juga.. hahaha!

Tinggalkan Jawapan

