Ulama vs Professional

Mendengar ucapan Ketua Dewan Ulama PAS yang baru ini begitu menyegarkan.

Antara yang disentuh:

  • Beza ulama PAS dan bukan PAS (sapu muka lepas selesai solat adalah bidaah?)
  • Ulama dan professional dalam PAS

Tontonlah sendiri!

Advertisements

2 Respons

  1. ucapan ustaz mat iraq tu beh… ucapan hu pang chaw pun beh juga.

    aku tak kisah pasal pro ngan ulama, yang aku nak marah sangat nih, golongan yang nak mengumpul kekayaan dengan pas nih… mereka ni sedar tidak parti ni wujud dengan duit titik peluh marhaen, bukan parti bangsawan macam ameno.
    orang yang dok mintak buat pemilihan cara syura tuh.. huh.. menurut sorang kawan, kalau nak jemput dia, nak hotel, nak dibayar kos perjalanan.. padahal dah kayaraya, tanah di selangor masa dalam btn dulu, banyak mana dah dapat… ingat la.. parti ni, parti perjuangan marhaenis.

    ade dengar kisah husam berkrisis dengan sorang pemimpin (bekas ameno) pasal husam tak bagi tanah balak kat dia? Dengar-dengar kena tolak ngan husam sampai nak tersungkor dah… mungkin geram sangat kot..
    pasalnya husam dah bagi tau dia, dia tu dah diberi gaji sebagai penyelia dun, ada pernah dapat kontrek parking kat pasal wokah che’yeh, takkan nak lagi… dia tu pun, bertanding tak pernah menang pun.. selak kain reti la… haha..

  2. Pakchik, aku pun tak pernah ambil kisah pasal ulama/professional ini. Asalkan mereka ikhlas berjuang kerana Allah. Aku sokong. Bukankah Allah melihat kita semua pada TAQWA?

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: