Ringkas (13/06/07)

Kelantan: This is Malaysia

 

 

Advertisements

10 Respons

  1. Owh! Adikyah sangat respect tahap tabik springg pada Tuan Guru 😀
    ………………..
    Ada cahaya di wajahnya,
    Ada harapan di matanya,
    Ada iman di dahinya
    Ada ketegasan di bibirnya
    Ada kasih juga cinta di hatinya.
    Takbir, Allahu Akbar!!

    Tok Mudin: Tok Guru kata… tak payah tabik spring, jadi saja Muslim yang sebenar 🙂 hehe!

  2. Mana tak dapat 3G, makan nasi 3 kali sehari konon2 sebab mak ayah, datuk nenek kita pun makan nasi 3 kali sehari jugak. Walhal mak ayah kita makan nasi 3 kali sehari tapi kerja banting tulang kat kebun, sawah, toreh getah etc. Kita masuk kerja duduk atas kerusi, buka komputer. Beras datuk nenek kita dulu takde cap, lepas 3 hari pun boleh makan lagi. Beras kita sekarang branded, masak pagi balik malam nak makan dah basi, huhu.

    Tok Mudin: Kamal, Ummu Adam kata… ‘Kamal ni… sokmo tok sey wi oghe make nasik!’. Hahaha!

  3. Dari dok heboh pasal 3G .. baik heboh pasal hedonisme, hiburan melalaikan tak abih2 sampai menyakitkan masyarakat. huh!

    Tok Mudin: huh!

  4. sokong kak izinni.. hehe 😉

    Tok Mudin: hehe!

  5. pasal sibesar tu, ada cerita dalam blog khairyn jamaludin.
    dengar-dengar PRU 22ogos neh… tapi tak mungkin kot, kalau kalah banyak, buleh menjejaskan sambutan 50 tahun merdeka mereka tu…

    Tok Mudin: Heh! Yang aku tak fahamnya… pilihanraya tu… memang hak ekslusif PM ke? Begitukah ikut perlembagaan? Rasa macam Malaysia ini Pak Lah yang punya plak…

  6. Turut ditahan bersama mereka atas dakwaan mengambil dadah jenis methamphetamine ketika itu ialah Johari Sarkon, 34, Tumijah Adras, 34, Umaisyah Abd. Rahim, 25, Mohd. Nasir Jamil, 23, dan Johari Mohamed, 34.
    Kesemua mereka dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini pada 14 Mei lalu.
    Bagaimanapun, kelima-lima yang ditahan itu tidak bernasib baik kerana ujian air kencing mereka didapati positif.
    Hehe… lawak ah.. tidak bernasib baik kerana ujian air kencing positif.. hahaha… jadinya, majidul ngan fadzli tu bernasib baik saja…

    Tok Mudin: Kalau tak silap aku… beberapa hari selepas berita tergempar tue, aku ada terbaca di Harian Metro rasanya, ada Ketua Polis mana entah kata ujian air kencingnya positif. Hmmm… ntahla belalang… (main nasib baik macam Nujum Pak Belalang kot?) Heh!

  7. polis buat dua kali yurintes tu…
    err.. ko baca kat blog khairyn (jamaludin??) tu… ada pendedahan menarik tentang kes nih.. haha…

    Tok Mudin: ok!

  8. Pilihanraya mmg x lama lg dah. Persiapan tgh rancak dibuat. Aku budget lam bulan 7.

  9. tp dengar khabar PRU2007 dlm bulan ogos neh gak .. curik2 dgr kat bilik gerakan hehehehe ..

  10. Fiezan, adikyah, kita tunggu dan kita pangkah!

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: