Pak Lah, hentikanlah jaja Islam Hadhari

 Dari Utusan:

MOSCOW 20 Jun – Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi menggesa dunia menggerakkan dua langkah penyelesaian bagi menangani jurang antara Islam dan Barat iaitu menerusi penerapan Islam Hadhari di kalangan umat Islam dan dialog peradaban yang aktif di semua peringkat.

Perdana Menteri yakin melalui pendekatan itu salah tanggapan dan prejudis Barat terhadap Islam boleh diperbetulkan sementara kekecewaan umat Islam terhadap ketidakadilan Barat, akan terpadam.

Pak Lah, tolonglah! Hentikanlah kesesatan ini. Aku merayu. Kalaulah betul nak bawa Islam, tak payahlah ditambah Hadhari itu. Cukuplah dengan Islam. Bukankah Islam itu perkataan yang cukup cantik malah tiada yang lebih cantik dari Islam.

Islam Hadhari adalah jenayah, kata Ustaz Nik Abduh. Muat turun dan baca tulisan beliau ini.[jenayahkan-islam-hadhari.doc]

Advertisements

6 Respons

  1. Memanglah jenayah kalau hanya diamalkan dengan ‘had-had’ dan ‘hari-hari ‘tertentu… bukan Addin itu namanya…

    Tok Mudin: Jenayahkan Islam Had-hari!

  2. “din, tulung la jangan dok hentam islam hadhari tu…” kata dolloh, tunduk melihat seliparnya yang sudah putus..
    “kalau orang kapir buleh terima, kenapa kita orang islam taknak terima?” tambah dolloh lagi. Kali ni dia memandang tepat ke muka din…
    bodo ah… kalu orang kapir buleh terima, maknanya tak betul la tu… haha…

    Tok Mudin: Lepas tu apa Pakchik? Sambunglah lagi… 😀

  3. “ya, betul tu din. Islam tu letak kat hati. bukan cara kita berpakaian ke, tak solat ke. kalau pakai tudung tp jahat, tak Islam had hari gak..” Jawab Jeng, istri baru dolloh agak was was kat belakang. dolloh angguk lagi. begitulah peelnya. asyik mengangguk jer.
    hmm …

    Tok Mudin: Dia angguk ker tersengguk?

  4. ini ajaran sesat ke ape?

    Tok Mudin: Sesat lagi menyesatkan!

  5. Biarkan si luncai terjun dengan labu-labunya…

  6. xbleh nak biarkan mcm tu jer,nnt lbih banyak yg sesat,lbih teruk la pemahaman n akidah generasi akan datang..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: