Antara Dua

Apabila seorang diplomat asing mengkritik dasar DEB, yang mana baik buruknya sendiri banyak ‘khilaf’nya, maka bangunlah pejuang-pejuang Melayu, menghunus keris telanjang, mempertahankan dasar itu. Seolah-olah dasar itu sempurna dan tidak boleh dikritik, ibarat kitab suci.

Tetapi bila seorang ratu negara penjajah mengurniakan pingat kepada penulis Salman Rushdie, yang mana kemurtadannya kerana menulis The Satanic Verses tidak ada khilafnya lagi, dimana pejuang-pejuang Melayu/Islam Hadhari itu tadi? Tidurkah? Oh, tidak… orang yang sama (penghunus keris telanjang itulah) turut sama hadir meraikannya?

Advertisements

3 Respons

  1. Betul….amat betul. Pelik kan? Satu fenomena yang perlu kajian selanjutnya.

    Tok Mudin: Tiada yang pelik dalam Islam Hadhari 🙂

  2. ala.. ko tau.. saja je tanya tu…

    Tok Mudin: Mana kamu tahu aku tahu? Hehe!

  3. din, kata ketua mereka di jeli kata.. kalau tak kerana dia… sengih je la orang jeli tuh…
    dan kalau tak kerana dia… tak dak sapa kenai jeli tuh… huh…
    la ni.. penceramah utama dia.. masuk partai bulan dah… hamid derani… nanti kalau rajin aku muat naik ceramah dia kat yutiub… panjang sangat.. malas la pula nak mengonvert ke dabaliyuemvi

    Tok Mudin: Ah… katalah apa dia nak kata pun… aku orang Jeli juga, aku pun tahu juga 🙂

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: