Tazkirah Ringkas: Siapa memerangi Allah?

Musharraf memerangi Allah. Allah berkata ( Hadis Qudsi ): ” Barang siapa memerangi waliku, maka Aku laungkan peperangan ke atasnya.”

Di Malaysia, siapa memerangi Ustaz Ibrahim Libya sehingga sejarahnya itu berulang kembali di Masjid Merah di Pakistan itu. Masjid itu adalah sejarah Memali lepas. Siapa memerangi Allah?

Kita menuntut Pak Lah menyatakan kekesalan dan kesilapan tindakan kerajaan di Memali. Jika tidak, Umno akan terus hitam sejarahnya dengan para ulama.

Tiada ulama yang mendukung Umno kecuali ulama yang jahat.

Selamat menonton kezaliman Umno di bumi bertuah ini. Atau, selamat berjuang menolak kepimpinan zalim ini. Pilihlah, semoga Allah menunjuki…

Ustaz Nik Abduh Nik Abdul Aziz

 

[Sertai kami di Muslim Bloggers Alliance. Maklumat lanjut lihat di sini.]

Advertisements

3 Respons

  1. sekarang neh, tak ramai orang cerita pasal memali neh. dulu masa arwah sepupu mak aku, pernah dia bawak ahli keluarga mereka ni datang sini. sekarang dah takde.. pas pun macam dah lupakan mereka neh.

    Tok Mudin: ye lah… kenapa ya?

  2. jangan tuntut apa2 dari paklah .. dia tengah cuti hanimun 😛

    negara tengah “berkabung” pasal tentera 6 orang mati tu pun boleh takat bagi statement je. bengap! asal ada musibah kat dalam negara .. dia gi cuti … macam la tak boleh nak cancel .. balik sat .. bodoh!!

    errmmm … peristiwa memali dah berapa tahun berlalu ya?

    Tok Mudin: erk…Memali… tahun 1985 kan? dah 22 tahun la…

  3. hmmm … boleh la aku tanya2 kan nanti … sebelum aku “pergi” untuk selama2 .. hehehhehe

    Tok Mudin: tanya? pergi? tak paham….

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: