Siapa kata orang Malaysia sahaja malas membaca?

Did you know that the majority of people in the United States don’t ever read a single book after high school? In fact, if you take all the book sales in the U.S. it’s enough for about one book per person, and most of those don’t even get read. They’re sitting on some shelf like in my bedroom.

Brian Armstrong di lifehack.org

Baca tulisannya : How To Automatically Read A Book Per Week Without Taking Any Additional Time Out Of Your Day

 

[Sertai kami di Muslim Bloggers Alliance. Maklumat lanjut lihat di sini.]

Advertisements

4 Respons

  1. oooooo

    Tok Mudin: ic?

  2. ko cerita la apa yang ditulisnya tuh… malas ah nak baca…

    Tok Mudin: malas ah nak cerita.. hehheh!

  3. oh, pasal audio books. 💡

    Tok Mudin: ya!

  4. Another benefit of audio books is that many people retain information better by listening than by reading. Were you the type of person in class who preferred to listen to the teacher or to read the text book on your own? Personally, I always found reading text books in school to be boring, but I have no problem listening to someone talk (especially if the topic is interesting) and tend to learn better that way. Everyone is different, but it was a big advantage for me.

    Unfortunately, me was the opposite. Tak semua orang bersifat auditory learner. Ada yg visual, mental (logikal) atau kinestetik. Tips aku, bila tidur peluk buku. Ataupun kalau nak guna tips mamat ni jugak, ambil segelas air dan buka audio tu kuat2. Lepas tu minum air tu sambil niatkan utk dapatkan maklumat yg terakam kat air tu. Ada yg nak cuba ? hehehe 😉

    Tok Mudin: Kamal, aku percaya air boleh merakam maklumat. Dulu, kita pernah dengan tentang perbezaan air zamzam dan air lain, rupa wajahnya bagaimana kan? Abang aku ada juga tunjukkan buku, apa akan jadi pada air bila didengarkan dengan muzik yang berbeza.
    Tapi adakah dengan meminum air yang dibacakan dengan sebuah buku, Harry Potter misalnya, seolah-olah kita telah pun membaca buku itu? 🙂

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: