Cerita orang makan gaji

Salah satu prinsip yang aku pegang, sebagai orang makan gaji, seperti sebahagian besar daripada kalian, ialah tiada perkataan loyal atau kenang budi kepada majikan. Maksud aku, bukanlah aku berlaku khianat atau tidak amanah dalam kerja. Maksud aku, apabila tiba masanya untuk aku buat keputusan untuk meninggalkan majikan aku itu, tidak perlu ada emosi seperti kasihan, setia, sayang atau lain-lain.

Aku makan gaji.  Aku memberikan perkhidmatan kepakaran dan pengetahuan aku dan balasannya aku dibayar dengan gaji yang setimpal. Jadi bagaimana kalau aku ditawarkan dengan gaji yang lebih lumayan oleh orang lain?

Hik! Hik! (You got the point?)

9 Respons

  1. u got that rite!

    Tok Mudin: yeah!

  2. pergi jer..lainlah kalau kampeni pernah tanggung medical kiter sampai beratus ribu ke hehe

    Tok Mudin: Exactly!

  3. salam tok,
    oh alhamdulillah, dah nak tukar kerja yang lebih baik ke? syukur, rezki tu.

    dulu majikan saya kata, ” seumur hidup saya, tak pernah saya tengok orang yang berhenti kerja suka macam awak”.

    dan saya berhenti bukan sebab ada gaji lumayan di tempat lain, sebab keluarga yang satu-satunya saya ada. 🙂

    Tok Mudin: Belum dapat tawaran rasmi lagi… 🙂

  4. hmmm.. I don’t know.
    Mebe Abu Nufayl have other state of mind.
    I think he is the kind of ‘loyal’…errr errrr ye ker?

    Once again…I don’t know!

    btw, I love ur ‘possitive’ energy on this.

    Tok Mudin: Hehe… Abu Nufayl tu… loyal, atau telah diikat untuk loyal? 😀

  5. tahniah..

    kalau saya pun cabut je..
    tp lepas consider semua pro n cons la.. 😉

    Tok Mudin: Kita tunggu dan lihat 🙂

  6. pergi saja kalau lebih baik.
    kena gak tengok persekitaran, waktu kerja, tekanan dalam pekerjaan, rakan-rakan sekerja yang baru, faedah-faedah lain.

    yang penting bos yang baik dan tidak mendatangkan kekusutan.

    Tok Mudin: Pakchik, itu semua, kita belum tahu sebelum cuba. Betul tak?

  7. eemmm….dapat offer lagi bagus lah tu kan…..
    bagus… jadik org tv ker;)?

  8. […] Cabaran Semasa di Malaysia [Hari ini sibuk sangat. Sangat-sangat sibuk. Ingat nak sambung cerita orang makan gaji, tapi tak sempat naik taip, jadi letak benda ini […]

  9. ya ya. i got it! 😀

    good luck. aku sendiri selalu pegang pada prinsip rezeki Allah ada dimana-mana .. bukan di satu tempat sahaja. InsyaAllah.

    Tok Mudin: Terima kasih 🙂

Tinggalkan Jawapan

