Cerita orang makan gaji (7)

iStock_businessmeeting

Artikel ini berkaitan dengan cerita orang makan gaji yang mahu demand dengan majikan.  Kalian rasa tidak dibayar seperti selayaknya? Bacalah Requesting (and Receiving) the Raise You Deserve.

Mungkin ia boleh membantu. 🙂

He who is not courageous enough to take risks will accomplish nothing in life.

Muhammad Ali.

Advertisements

7 Respons

  1. Ehmmm…… Dulu-dulu aku pun serupa. Lalu aku buka syarikat sendiri. Tapi bila dah buka syarikat sendiri, terasa peritnya, terasa macam nak kerja makan gaji semula pulak…

    Artikel itu bagus.

  2. Oh… jadi kamu meniagalah sekarang ya? Bisnes apa?

  3. Bisnes pokok-pokok hehe… [eh, tok tanya aku ke tanya si purp tadi…*blur*] hak hak ..

    kerja makan gaji pun ada risiko, kerja sendiri pun ada juga cabarannya. 😀

  4. din, balik tane pokok depu lah… wak gaharu… kekekek…
    pening oghe tengok projek anok muso tu, siak ajok rakyak buat, kalau anok muso hok tok pak’ka so lagi… dia bolok k’dio sore doh…

  5. dude, aku hantar surat resign hari ini

  6. Adikyah, apa yang tak ada risiko?

    Pakchik, aku balik jaga jamnapari ok tak? macam mana nak dapat sekor? hehheh 😀

    King, betul ker ni? Kamu kan baru pindah? Nak berniaga ke?

  7. lagi kayo gaharu dari kambing… kambing doh la payoh jago.. pokok tu, semetaro buleh hasil… kijo go lain dulu… kekekek…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: